Aktualności

Oszukana metodą „na pracownika banku”

39—letnia mieszkanka powiatu tomaszowskiego została oszukana przez rzekomego pracownika banku, który podczas rozmowy telefonicznej nakłonił rozmówczynię do zainstalowania aplikacji na telefonie która miała ochronić pieniądze kobiety przed oszustami. W rezultacie kobieta udostępniła swoje dane wrażliwe oszustowi i straciła 1 200 złotych z konta bankowego.

Wczoraj do tomaszowskiej komendy zgłosiła się 39-letnia mieszkanka powiatu tomaszowskiego, która złożyła zawiadomienie dotyczące oszustwa w wyniku którego straciła 1 200 złotych z konta bankowego.

Metoda działania oszusta polegała na tym, że dzwoniąc do 39-latki przedstawił się jako pracownik banku. Poinformował o licznych włamaniach na konta bankowe klientów banku którego jest pracownikiem oraz o konieczności zabezpieczenia środków pieniężnych przed oszustami.

W tym celu zalecił zainstalowanie na telefonie aplikacji, dzięki której będzie mógł zabezpieczyć konto kobiety przed ewentualnymi włamaniami. Kobieta postępowała zgodnie z zaleceniami: zainstalowała sugerowaną aplikację po czym zalogowała się na swój rachunek bankowy. Zainstalowana aplikacja pozwoliła oszustowi przejąć dostęp i wszystkie dane konta bankowego pokrzywdzonej. Oszust poprosił w dalszej rozmowie o wygenerowanie kodu blik w celu zabezpieczenia środków z konta, co 39-latka uczyniła. Podczas ponownego logowania na konto bankowości internetowej, kobieta zorientowała się, że straciła 1 200 złotych, a ponowny kontakt z rzekomym pracownikiem banku nie powiódł się.

Apelujemy o zachowanie ostrożności podczas kontaktów telefonicznych z osobami podającymi się za pracowników różnych instytucji. Pamiętajmy, że pracownik banku nigdy nie poprosi nas o instalację programów na naszych komputerach czy telefonach. Zachowajmy czujność, kiedy ktoś prosi nas o zalogowanie się do bankowości elektronicznej czy podawanie danych do logowania.

starszy sierżant Małgorzata Pawłowska

Powrót na górę strony