Aktualności

Oszustwo „na Netflixa”

Cyberprzestępcy posługują się różnymi metodami oszust aby uzyskać dane do konta lub karty bankowej. Przekonała się o tym 62-letnia mieszkanka Tomaszowa Lubelskiego, która otrzymała fałszywą wiadomość (mail) o konieczności aktualizowania danych na platformie Netflix. Kobieta weszła na fałszywą stronę do której kierował link z wiadomości mailowej i wpisała swoje dane oraz numer karty kredytowej. Straciła w ten sposób 1200 złotych.

Wczoraj do tomaszowskiej komendy zgłosiła się 62-letnia mieszkanka Tomaszowa Lubelskiego. Kobieta oświadczyła, że padła ofiarą oszustwa w wyniku którego straciła z konta ponad 1200 złotych.

Wszystko zaczęło się od wiadomości mailowej, z treści której wynikało, że kobieta powinna „zaktualizować swoje dane” na platformie Netflix. 62-latka weszła na fałszywą stronę do której kierował link z wiadomości mailowej. Następnie wpisała swoje dane, numer karty kredytowej oraz trzycyfrowy kod zabezpieczający z karty.

Cyberprzestępcy wykorzystując pozyskane dane wpisane przez kobietę, dokonali dwukrotnej płatności na terenie Rumunii, na łączną kwotę ponad 1200 złotych.

Apelujemy o zachowanie ostrożności! Oszuści próbują różnych sposobów na wyłudzenie danych.  W przypadku otrzymania wiadomości o zaleganiu z płatnościami, najbezpieczniej skontaktować się z instytucją od której pochodzi wiadomość i zweryfikowanie prawdziwości otrzymanej informacji. To pozwoli uchronić nasze oszczędności przed oszustami.

sierżant sztabowy Małgorzata Pawłowska

Powrót na górę strony