Aktualności

Oszukana na 27 000 zł metodą „na pracownika banku”

Data publikacji 19.01.2022

34—latka została oszukana przez rzekomego pracownika banku, który podczas rozmowy telefonicznej przekonywał o próbie włamania na rachunek bankowy rozmówczyni. Oszuści wyłudzili dane pokrzywdzonej i zaciągnęli na nią kredyt na ponad 27 000 złotych, które pokrzywdzona wypłaciła z konta i wpłaciła na rachunek podany przez oszusta. Apelujemy o ostrożność w kontaktach z nieznajomymi!

Wczoraj do tomaszowskiej komendy zgłosiła się 34-letnia mieszkanka powiatu tomaszowskiego, która złożyła zawiadomienie dotyczące oszustwa w wyniku którego straciła ponad 27 000 złotych z konta bankowego.

Do pokrzywdzonej zadzwoniła kobieta ze wschodnim akcentem przedstawiając się jako pracownik banku. Poinformowała, że pieniądze rozmówczyni są zagrożone i że próbowano wypłacić z jej konta 700 złotych. Następnie uprzedziła, że z banku otrzyma wiadomość sms z kodem autoryzacyjny, który 34-latka musi jej przekazać. Po podaniu kodu, pokrzywdzona otrzymała kolejną wiadomość z banku, informującą o uruchomieniu kredytu na kwotę 25 000 złotych.

Rzekoma pracownik banku instruowała 34-latkę o konieczności udania się do banku celem wypłaty pieniędzy z kredytu. Jednocześnie uprzedziła, żeby nie rozmawiała z pracownikami oddziału, ponieważ mogą współpracować z oszustami. Ostatnim etapem miało być wpłacenie całej gotówki we wpłatomacie innego banku, co pozwoli anulować zaciągnięty kredyt. Po dokonanej transakcji, 34-latka miała wrócić do domu i oczekiwać na przyjazd policji w sprawie oszustwa.

Następnego dnia kobieta otrzymała kolejny telefon w tej samej sprawie i dopiero wówczas postanowiła zgłosić sprawę na policję.

Apelujemy o zachowanie ostrożności podczas kontaktów telefonicznych z osobami podającymi się za pracowników różnych instytucji. Pamiętajmy, że po drugiej stronie słuchawki może znajdować się każdy! Przypominamy o zasadzie ograniczonego zaufania. Jeżeli nie jesteś przekonany czy rozmawiasz z policjantem, pracownikiem banku czy innej instytucji, rozłącz się. Następnie zadzwoń na numer alarmowy 112 lub na infolinię banku i potwierdź, czy kontakt który miał miejsce nie był próbą wyłudzenia danych.

sierżant sztabowy Małgorzata Pawłowska

Powrót na górę strony