Aktualności

Przekazując kody blik stracił 20 000 złotych

Data publikacji 02.02.2022

34-letni tomaszowianin został oszukany przez rzekomego pracownika banku który wyłudził od niego kody blik na łączną kwotę 20 000 złotych. Podczas rozmowy telefonicznej oszust przekonywał, że pieniądze na koncie 34-latka są zagrożone. W celu ochrony pieniędzy nakłonił rozmówcę do podania siedmiu kodów blik, które miały anulować nieautoryzowane transakcje. Apelujemy o ostrożność w kontaktach z nieznajomymi.

Wczoraj do tomaszowskiej komendy zgłosił się 34-letni mieszkaniec miasta, który złożył zawiadomienie dotyczące oszustwa w wyniku którego stracił z konta 20 000 złotych.

Oszust dzwoniąc do 34-latka przedstawił się jako pracownik banku. Poinformował o próbie włamania  na rachunek bankowy tomaszowianina oraz usiłowaniu wypłaty pieniędzy przez nieuprawnione osoby. Jednocześnie uspokoił rozmówcę twierdząc, że policja zatrzymała sprawcę tego oszustwa. Następnie z 34-latkiem miała kontynuować rozmowę inna pracownica banku, która sugerowała konieczność wygenerowanie kodów blik i przekazanie ich kobiecie, w celu wykasowania danych oszustów z serwera. Podając kody blik, mężczyzna stracił z konta łącznie 20 000 złotych.

Apelujemy o zachowanie ostrożności podczas kontaktów telefonicznych z osobami podającymi się za pracowników różnych instytucji. Pamiętajmy, że pracownik banku nigdy nie poprosi nas o wygenerowanie kodów blik w celu ochrony pieniędzy znajdujących się na koncie. Zachowajmy czujność, kiedy ktoś prosi nas o zalogowanie się do bankowości elektronicznej czy podanie danych do logowania.

sierżant sztabowy Małgorzata Pawłowska

Powrót na górę strony