Aktualności

Oszustwo metodą „na pracownika banku”

Data publikacji 05.09.2022

36-letnia tomaszowianka została oszukana przez fałszywego pracownika banku w efekcie czego straciła pond 30 000 zł. Oszust nakłonił rozmówczynię do zainstalowania aplikacji do zdalnego dostępu pulpitu. W efekcie kobieta straciła oszczędności i zaciągnięto na nią dwa kredyty. Apelujemy o rozsądek w kontaktach z nieznajomymi!

Do tomaszowskiej komendy zgłosiła się 36-latka, która złożyła zawiadomienie dotyczące oszustwa w wyniku którego straciła ponad 30 000 zł z konta bankowego.

Rzekomy pracownik banku zadzwonił do tomaszowianki informując, że jej środki na koncie są zagrożone. Miało dojść do usiłowania wypłaty pieniędzy z konta bankowego kobiety.

W celu ochrony środków na koncie, kobiecie zasugerowano aby zainstalowała aplikację do zdalnego dostępu pulpitu. Nieświadoma zagrożenia tomaszowianka, postępowała zgodnie z zalecaniami. Po zainstalowaniu aplikacji, zalogowała się do swojej bankowości elektronicznej, następnie wygenerowała i podała kody dostępu.

Zainstalowana aplikacja pozwoliła oszustom przejąć konto bankowe pokrzywdzonej z którego „zniknęły” oszczędności kobiety. Przestępcy zaciągnęli także dwa kredyty na dane 36-latki. Następnie dokonali kilku przelewów na inne konta na łączną kwotę ponad 30 000 złotych.

Apelujemy o zachowanie ostrożności podczas kontaktów telefonicznych z osobami podającymi się za pracowników różnych instytucji. Pamiętajmy, że pracownik banku nigdy nie poprosi nas o instalację programów na naszych komputerach czy telefonach. Zachowajmy czujność, kiedy ktoś prosi nas o zalogowanie się do bankowości elektronicznej czy podawanie danych do logowania.

sierżant sztabowy Małgorzata Pawłowska

Powrót na górę strony