Aktualności

Oszustwo „na etykietę”

Przestrzegamy przed oszustwami, w których przestępcy pod pozorem zakupu przedmiotu „za pobraniem”, wysyłają fałszywe etykiety nadawcze. Przekonał się o tym 50 latek, który w ostatniej chwili zorientował się, że paczka nie jest "pobraniowa" tylko "zwykła". Wydanie przesyłki z paczkomatu zostało wstrzymane, dzięki czemu oszust nie otrzyma telefonu, za który nie zapłacił.

Do tomaszowskiej komendy policji zgłosił się wczoraj 50-letni mieszkaniec powiatu, informując, że został oszukany na 6000 zł podczas internetowej sprzedaży telefonu komórkowego.

Mężczyzna zamieścił na jednym z portali społecznościowych ogłoszenie sprzedażowe. Tego samego dnia odezwała się do niego osoba zainteresowana ogłoszeniem. Zapytała o możliwość zakupu telefonu "za pobraniem". Mężczyzna zgodził się na taką formę wysyłki. Zapakował przesyłkę i nakleił, jak się później okazało, fałszywą etykietę, którą otrzymał na swój adres mailowy od oszusta z którym korespondował.

Podczas korespondencji, 50-latek podał osobie zainteresowanej telefonem swoje dane, numer kontaktowy, numer konta bankowego oraz adres mailowy. Oszust dane te wykorzystał i podszywając się pod adres mailowy firmy kurierskiej przesłał podrobioną etykietę 50-latkowi. Po tym jak mężczyzna zorientował się, że mail jest fałszywy, a przesyłka nie jest „za pobraniem”, zadzwonił na infolinię firmy kurierskiej informując o oszustwie. Szybka reakcja pozwoliła zablokować wydanie paczki z paczkomatu, dzięki czemu oszust nie otrzyma telefonu za który nie zapłacił.

Apelujemy o czujność i rozwagę! Aby nie paść ofiarą oszustwa „na etykietę”, należy korzystać wyłącznie z rozwiązań wysyłkowych oferowanych przez platformy sprzedażowe lub zorganizować wysyłkę do kupującego na własną rękę.

młodszy aspirant Małgorzata Pawłowska

Powrót na górę strony