Fałszywy link początkiem problemów 31-latki
31-latka podczas internetowej sprzedaży straciła 12 tys. zł. Oszust podający się za osobę zainteresowaną zakupem, przesłał fałszywy link do strony firmy kurierskiej, w który kobieta „kliknęła”. Następnie zadzwonił podając się za pracownika banku i nakłonił 31-latkę do zalogowania na konto bankowe i podanie kodów BLIK do „odbioru płatności”. Tym sposobem przechwycił dostęp do jej konta i wypłacił gotówkę w bankomacie. Apelujemy o ostrożność!!!
Do tomaszowskiej komendy policji zgłosiła się 31-letnia mieszkanka powiatu, która padła ofiarą oszustwa w wyniku którego straciła 12 tys. zł.
Kobieta za pośrednictwem portalu społecznościowego chciała sprzedać akcesoria dla dzieci. Jeszcze tego samego dnia odezwał się do niej potencjalny kupiec. W celu sfinalizowania transakcji przesłał kobiecie spreparowany link do strony firmy kurierskiej. Zaraz po tym jak kobieta „kliknęła” w link, otrzymała telefon od osoby podającej się za pracownika banku. Rozmówca sugerował, że w celu odbioru płatności ze sprzedaży towaru, 31-latka musi zalogować się do bankowości elektronicznej i zatwierdzić przesłane przez kupującego kody BLIK. Nieświadoma zagrożenia kobieta, postępowała zgodnie z poleceniami logując się na swoje konto. Tym sposobem oszust przechwycił dostęp do jej konta i wypłacił z niego łącznie 12 tys. zł.
Apelujemy o ostrożność podczas sprzedaży internetowych! Nigdy nie korzystajmy z linków podsyłanych przez nieznajomych. Pamiętajmy, że fałszywe linki mogą powodować zainstalowanie na naszych urządzeniach złośliwego oprogramowania. Skutkuje to tym, iż w przypadku ponownego logowania się np. do bankowości internetowej, przestępcy przejmują kontrolę nad tym kontem. Nieświadomie umożliwiamy oszustom wykonywanie różnych operacji bankowych na naszych kontach. Nie dajmy się oszukać! Nie wchodźmy w linki z niepewnych źródeł!
młodszy aspirant Małgorzata Pawłowska