Aktualności

Chciała pomóc siostrze, okazało się, że to oszustwo

Data publikacji 12.07.2024

Oszuści włamują się na konta portali społecznościowych, podszywają się pod znajomych i proszą o szybką pożyczkę poprzez udostępnienie kodu Blik. Tym sposobem została oszukana 32-latka z powiatu tomaszowskiego. Oszust włamał się na konto jej siostry i poprosił o przekazanie kodu BLIK. Nieświadoma podstępu kobieta, wygenerowała trzy kody Blik które przekazała oszustowi i straciła z konta ponad 3 000 złotych. Apelujemy o ostrożność!

Do tomaszowskiej komendy zgłosiła się 32-latka z powiatu tomaszowskiego, która padła ofiarą działania oszustów. Kobieta kilka dni temu za pośrednictwem jednej z aplikacji otrzymała od "siostry" wiadomość z prośbą o pomoc finansową. Nieświadoma zagrożenia kobieta, postanowiła pomóc bliskiej osobie. Wygenerowała trzy kody Blik, które następnie przekazała za pośrednictwem komunikatora tekstowego. Tym sposobem z jej konta zniknęło ponad 3 000 złotych.

Kobieta zorientowała się, że doszło do oszustwa, kiedy skontaktowała się z „prawdziwą” właściciellą konta nadawcy wiadomości, która jak się okazało nie wysyłała żadnej prośby o pożyczkę.

Oszuści działający metodą „na Blik-a” włamują się na konta społecznościowe przypadkowych osób. Następnie podszywając się pod właściciela konta, rozsyłają do jego znajomych wiadomości z prośbą o szybką pożyczkę poprzez udostępnienie kodu Blik.

Pamiętajmy! Otrzymując komunikatorem prośbę o jakąkolwiek pomoc, nie tylko finansową - nie należy działać pochopnie! Pierwszy podejmowanym krokiem powinna być weryfikacja otrzymanych informacji oraz upewnienie się, czy nie jest to próba oszustwa. Kontakt osobisty lub telefoniczny ze znajomym, kimś bliskim z rodziny zweryfikuje, czy rzeczywiście to on potrzebuje naszej pomocy. W takich sytuacjach należy stosować bezwzględnie zasadę ograniczonego zaufania.

aspirant Monika Ryczek

  • Oszustwo na blik
Powrót na górę strony