31-latek został oszukany i stracił 5 tys. zł
Do 31-latka zadzwonił mężczyzna i przedstawił się jako pracownik jednej z sieci komórkowych. Oszust zapytał czy mężczyzna składał wniosek o duplikat karty SIM. Następnie zadzwonił do niego rzekomy pracownik banku, zalecił zainstalowanie aplikacji RESCUE MOBILE i zalogowanie na konto bankowe w celu zabezpieczenia jego rachunków bankowych. W ten sposób oszuści uzyskali zdalny dostęp do konta mężczyzny i wykonali przelew na 5 tys. złotych.
Wczoraj do 31-latka z powiatu tomaszowskiego zadzwonił oszust podający się za pracownika jednej z sieci komórkowych, który zapytał mężczyznę czy składał wniosek o wydanie duplikatu karty SIM. Oszust powiedział także, że musi informować o takich sytuacjach banki, zapytał więc pokrzywdzonego w jakim banku posiada rachunek i poinformował, że będzie się z nim kontaktował pracownik banku, w którym posiada konto.
Następnie z mężczyzną skontaktował się rzekomy konsultant z banku i zalecił mu zainstalowanie aplikacji RESCUE MOBILE. Za jej pomocą oszust uzyskał zdalny dostęp do telefonu pokrzywdzonego. W trakcie rozmowy mężczyzna zaczął podejrzewać, że coś jest nie tak, rozłączył się i zadzwonił na infolinię swojego banku. Wtedy upewnił się, że padł ofiara oszustwa, a prawdziwy pracownik banku poinformował go, że z jego konta został opłacony zakup produktów w jednym z Warszawskich sklepów na kwotę 5 tys. złotych.
Apelujemy o ostrożność w kontaktach telefonicznych z nieznajomymi. Chroń swoje dane i nigdy nie reaguj zbyt pochopnie na informacje podawane przez oszustów. Podejrzewając, że ktoś próbuje Cię oszukać, natychmiast zakończ rozmowę i samodzielnie skontaktuj się z operatorem swojej sieci komórkowej, aby zweryfikować otrzymane informacje.
Bądź czujny, dbaj o swoje bezpieczeństwo!
młodszy aspirant Aneta Brzykcy