Aktualności

Chciał sprzedać ponton, a stracił ponad 11 tys. złotych

Data publikacji 23.07.2025

O tym jak działają oszuści przekonał się 59-letni mężczyzna z gminy Susiec. Na portalu sprzedażowym wystawił ponton i za pośrednictwem jednego z komunikatorów skontaktowała się z nim osoba, rzekomo zainteresowana jego kupnem. Kolejno mężczyzna zalogował się do bankowości internetowej i podał kody BLIK. Stracił ponad 11 tys. złotych. Apelujemy o czujność i ostrożność podczas sprzedaży przez Internet.

Mieszkaniec gminy Susiec wystawiał na portalu sprzedażowym ponton. Za pośrednictwem jednego z komunikatorów otrzymał wiadomość od osoby rzekomo zainteresowanej jego kupnem, kobieta chciała, aby ponton odebrał kurier. Oszustka poprosiła m.in. o nr telefonu, nr konta i adres e-mail do kontaktu. Na skrzynkę pocztową 59-latek miał otrzymać potwierdzenie przelewu za ponton. Oszustka napisała mężczyźnie, że skontaktuje się z nim konsultant, aby potwierdzić szczegóły transakcji.

Kolejno do mężczyzny zadzwoniła rzekoma konsultantka, która powiedziała mu, aby zalogował się do bankowości internetowej, gdyż środki przelane za ponton są zablokowane. Mężczyzna miał także zalogować się na adres email i zaakceptować przesyłki. Kobieta w trakcie rozmowy prosiła o kody BLIK, a także o potwierdzenie ma stronie banku, po  jego zaakceptowaniu, bank zablokował mężczyźnie dostęp do aplikacji mobilnej. Kiedy powiedział o tym oszustce ta rozłączyła się i nie odbierała już połączeń.

Pokrzywdzony nie mógł zalogować się do aplikacji, dlatego zadzwonił na infolinię banku. Tam został poinformowany, że padł ofiarą oszustwa.

Mężczyzna stracił ponad 11 tys. złotych.

Apelujemy aby nie podawać kodów blik osobom, których nie znamy , nawet jeśli wydają się być przekonujące. Zachowaj czujność! Oszuści działają szybko, sprytnie i bez skrupułów! Jeśli coś wzbudza wątpliwości, należy zakończyć rozmowę  i skontaktować się bezpośrednio ze swoim bankiem.

 

młodszy aspirant Aneta Brzykcy

  • screen rozmowy
  • screen rozmowy
Powrót na górę strony