Aktualności

Myślała, że chroni swoje oszczędności, a straciła 3 000 zł

Data publikacji 18.11.2025

72-latka uwierzyła w słowa rzekomego funkcjonariusza, który powiadomił ją o próbie włamania na jej konto. Oszust zalecił zainstalowanie aplikacji „zoom” i zalogowanie na konto bankowe. Następnie kobieta podała oszustowi kody blik. Nieświadoma oszustwa mieszkanka powiatu tomaszowskiego wykonała zalecenia przekazując oszustom 3 000 zł.

W poniedziałek 72-latka z powiatu tomaszowskiego odebrała połączenie od oszusta podającego się za funkcjonariusza służby związanej z bezpieczeństwem. Rzekomy funkcjonariusz poinformował kobietę, że pieniądze na jej koncie są zagrożone. Polecił

jej zainstalowanie aplikacji „zoom”, a następnie zalogowanie się do swojego banku. Kobieta „ratując” swoje pieniądze podała oszustowi kody blik. Oszust namawiał kobietę także do zaciągnięcia pożyczki i przelanie mu środków, zapewniając przy tym, że zostaną zwrócone gdy pieniądze będą bezpieczne. Łącznie przekazała w taki sposób 3 000 złotych.

 

Apelujemy o ostrożność w kontaktach telefonicznych z nieznajomymi, nawet gdy przedstawiają się jako funkcjonariusze. Chroń swoje dane i nigdy nie reaguj zbyt pochopnie na informacje o włamaniu na konto. Nie wykonuj zalecanych przez telefonicznego rozmówcę wypłat pieniędzy i nie wpłacaj ich na wskazywane przez niego rachunki. Podejrzewając, że ktoś próbuje Cię oszukać, natychmiast zakończ rozmowę i samodzielnie skontaktuj się z jednostką policji, aby sprawdzić czy to nie oszustwo.

Bądź czujny, dbaj o swoje bezpieczeństwo!

 

młodszy aspirant Aneta Brzykcy

  • telefon trzymany w ręce w tle laptop
Powrót na górę strony